Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 31 december 2014

2014 blir 2015 och alla lovar att bli bättre personer?

Många nyårslöften avges idag. Om att man ska träna mer, äta nyttigare, jobba mindre och bli en bättre person. Nästan lika många löften bryts under året. Vad är då vitsen med det, kan man undra? Vad är meningen med att lova något som man ändå inte bryr sig särskilt mycket om att hålla?

Jag tänker på en grej, som jag tycker kan vara ganska bra att tänka på. Inte som ett löfte kanske, mer som en livsfilosofi. 

Var sann mot dig själv!

För är vi lite mer sanna mot oss själva så kommer liksom resten av sig själv. Hur vill vi vara mot våra kroppar? Hur vill vi förhålla oss till andra människor? Hur vill vi att andra människor ska uppfatta oss? Alla kan bara gå till sig själv för att veta hur man är sann mot sig själv. 

Kanske är det att inte vara för hård mot sig själv. Att acceptera hur man ser ut. Att inse att man inte kommer kunna förändra andra. Att man bara kan förändra sitt sätt att vara och framförallt förhålla sig till saker, för att få verkligheten att bli annorlunda. 

Det är åtminstone min filosofi. 

Nån klok person har sagt något i stil med: Ha mod att förändra det du måste
och tålamod att acceptera det du inte kan förändra!

Men nog med filosofiskt dravel nu. Här kommer min
Topp 5 för 2014:

• Årets största omställning: Anton har börjat förskoleklass och det medförde att vi insåg att det kan finnas andra problem än förkylning.

 
Årets mest lyckade satsning: min odling, som blev härligt lyckad på alla sätt. Det enda smolket i bägaren var kanske att jag var illamående-gravid just i skördetid och inte riktigt orkade ta hand om allt. Men till nästa år har jag sänkt ambitionsnivån, eftersom en liten bebis kommer in i vår familj då.



 

• Årets största händelse: jag blev moster till världens goaste lilla tjej!
 
• Årets förändring: jag blev gravid med barn nummer tre. Barnen är härligt förväntansfulla och vårt liv kommer antagligen aldrig bli detsamma.
 
• Årets arbete: vi har byggt ut huset och det var inget litet arbete. Som absolut inte är färdigt, men en bra bit på väg.

Avslutningsvis vill jag önska dig ett riktigt gott nytt år! TACK för att ni hängt med mig i år och TACK för alla fina kommentarer! Hoppas ni följer med mig in i nästa år också!

Bilderna togs idag, kanske årets vackraste dag, vintervitt överallt, förutom på den blå himlen!

 

7 kommentarer:

  1. Önskar även Dig och din familj ett riktigt bra 2015!!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Härligt med en tillbakablick och funderingar kring löften. Ja, det bästa måste vara att få bli moster, och ha en ny liten människa i magen!
    Önskar dig fina Maja Ett Gott Nytt År, och hälsa så mycket!

    Varma kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Årets största är absolut att bli moster, det är ju helt fantastiskt! Men 2015 hoppas vi att en ännu större händelse ska ske såklart! Att barnen ska få ett syskon och vi ett till underverk! Vi är spända av förväntan!
      Hoppas du hade en trevlig nyårsafton och du får ett härligt 2015! Många kramar till dig!

      Radera
  3. Härliga bilder, och tillbakablickar.

    Jag önskar dig ett fantastiskt 2015
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Annie! Hoppas ni också får ett fint år! Stor kram!

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)