Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 15 december 2014

Fullsmetad helg med smet och teater

Ytterligare en helg har susat förbi. Tredje advent säger några. Herregud, är det snart jul, alltså? Jag hänger inte med. Så många roliga saker som händer samtidigt som gör att tiden rasar fram. 

I fredags var jag på julbord med jobbet. Sedan fick vi finbesök av min syster, hennes sambo och framförallt min söta systerdotter över kvällen. Vi gjorde stor härlig vegetarisk buffé tillsammans. Trots julbord så lyckades jag klämma i mig rätt mycket mer mat. Konstigt att inte skinnet på magen sprack.

I lördags hade jag storstädning här hemma. Det tar typ dubbelt så lång tid nu när jag är gravid. Jag går långsammare, böjer mig långsammare och reser mig långsammare. Att plocka leksaker från golvet börjar bli döden. Jag lyckades bli färdig lagom tills att vi skulle iväg på teater och restaurang för att fira min mans farbror som fyllt 70 år. 

I söndags kom mina föräldrar och min bror och hjälpte till med julgodisbak. Tre sorters julgodis, mina underbara saffranssnurror och en ny vegetarisk buffé blev färdiga, lagom till att vi skulle åka iväg på helgens andra teater. Den här gången var det på Mimulus, som bjöd på en julsaga med akrobater, hundar, tomtenissar, en häst, skratt och allsång.



Sedan var liksom helgen över. 

Och nu är det en futtig arbetsvecka kvar till jullov. Och efter det har jag ungefär en månad med vanligt jobb och sedan en dryg månad med överlämning till vikarie. 

Lite skönt ändå att tiden går fort, för magen blir inte mindre och med det kommer trötthet och stelhet på ett annat sätt mot tidigare graviditeter. 

Efter jul har jag bestämt mig för att överge mina heliga lediga fredagar, till förmån för halva torsdagar och fredagar. När Anton är ledsen varje fredag när han måste åka till skolan fast vi är hemma och Fabian säger att han vill åka till dagis så har dessa lediga fredagar liksom förlorat sitt syfte och sin charm. Jag som tänkte att jag ALDRIG mer skulle jobba på en fredag fick helt enkelt anpassa mig efter ny rådande situation. Men eftersom jag ändå måste ställa klockan på fredagar så kan jag ändå jobba några timmar. Blir ju istället två korta dagar per vecka. Kan nog bli bra, försöker jag intala mig. 

För den som undrar hur det gick med Musikhjälpen-insamlingen så kan jag meddela att jag önskade en låt för 200 kr (avrundade lite uppåt) i söndags. Så tack för era kommentarer! 

Önskar dig en fin vecka! Och hoppas att du inte känner någon julstress. Själv undrar jag mest om jag kommer hinna med att beställa julkort nu, såhär en vecka innan julafton. Har äntligen fått ett hyfsat kort på barnen. Men frågan är om ens korten hinner komma fram till sina mottagare. Skönt att man är ute i god tid för en gångs skull. Haha. Bättre lycka nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)