Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 18 december 2014

Graviditetens mindre glamorösa del

Kolla in, nya senaste stilen! Kroppsstrumpa i hudfärgad ton. Sitter tajt som, ja... som en kroppsstrumpa. 

Ingen vanlig nylonstrumpbyxa om du trodde det. Och japp, den täcker även magen.

Fördelar: får mina blodådror att sluta tränga ut ur kroppen. Och jag fick känna mig lite som en modell när den duktiga ortopedteknikern (eller vad det heter) tog alla mina mått.

Nackdelar: ganska varmt, ganska trångt, typ omöjliga att få på (man måste tydligen använda diskhandskar för att få grepp) OCH ska sitta på varje dag fram till förlossningen. Härliga tider!

Min man får passa sig, för nu är jag het!

(Okej, inte jätte. Men jag hoppas det kan hjälpa. Är faktiskt inte så skönt med åderbråck heller. En konsekvens av graviditeten som är av det mindre glamorösa slaget. Någon som haft något liknande?)

6 kommentarer:

  1. Ja dem är man het i på många sätt :-D Hade knästrumpor när jag bar på Linus men ett par sådana här hade ju varit kanon. Förstår att det är varmt och trångt. Linus hade kompressionsbyxor i 1,5 år efter olyckan, vilket jäkla jobb det va att få i honom i dem.
    Oj vilket långt svar. Önskar dig en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft vanliga stödstrumpor ett tag, men dessa är tydligen mer som ett läkemedel och MÅSTE användas varje dag. Förstår att det var jobbigt att få på honom det under en så lång tid! Skönt att det är gjort iaf!
      Ha en fin helg, stor kram!

      Radera
  2. oooo så sexig du är;)
    Men om det hjälper så måste det vara värt besväret.
    Tack för fina ord inne hos mig ;)

    Önskar dig en fantastiskt härlig helg
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annie! :)
      Det SKA vara värt det! Hoppas jag...
      Hoppas du haft en fin fjärde advent, kram Maja!

      Radera
  3. Men lilla Maja, inklämd i den där kroppsstrumpan. Men det är det kanske värt och att slippa åderbråck. Hi,hi diskhandskar som hjälpmedel!

    Kramar /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är faktiskt rätt skönt att ha dem. Förutom att de halkar ner lite ibland. Skulle behöva hängslen... Och det funkar bra utan handskar, haha. Men vad gör man inte för en till liten krabat... Ha det fint, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)