Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 4 december 2014

Dessa hantverkare

Alltså. Jag börjar förstå varför folk klagar på att hantverkare aldrig håller tider som de lovat. Jag har aldrig riktigt varit drabbad förut. Men nu har vi väntat snart två veckor på en målare, som vi trodde skulle komma förra veckan. Det ska slipas, spacklas, målas och tapetseras i utbygget. Och vi vill väldigt VÄLDIGT gärna flytta in innan jul... Och nu hade han lovat att det skulle vara färdigt nästa vecka. MEN. Igår berättade han att tyvärr skulle han inte hinna jobba här. Alls.

Vi hade kunnat ringa in en annan firma för flera veckor sen om han kläckt detta lite tidigare. Men min man sa att han var bäst. Och att man faktiskt ska välja de som har fullt upp. För det betyder att de är populära och alltså är de bästa. (Eller bara är väldigt dåliga på att planera, tydligen.) 

Som tur är så har min man många bra kontakter och han ringde en målare som redan varit här idag och börjat. (Men med så mycket tid över så är han kanske inte riktigt lika bra, om vi får tro min man.) 

(Om du tycker vi skulle kunna göra det själva. Visst. Men min man gör typ sjuttioelva andra saker med utbygget. Och det är öppet till nock vilket gör det svårt för oss att komma åt allt. Och en målare gör det så mycket snabbare...)

Men visst, vi sitter inte i sjön. Det enda "obehaget" som byggarbetsplatsen ger oss är att vi får gå in genom groventrén istället för den vanliga ytterdörren. För den sitter numer på ett nytt ställe. 

Före. Ett vanligt rektangulärt hus. Ingång via sydsidan.

Här byggs det för fullt.


Där ska ytterdörren in någonstans.

Efter. Femtio kvadrat större, byggt i vinkel. Ingång mot sydväst.

Nu är i alla fall stenen lagd, fasaden klar och utebelysningen uppsatt. Så den som väntar på något gott. (Kan ibland få vänta väldigt länge.) 

(Och nej, skyddsplasten på plåttaket i mitten är inte avtagen. Lite annat plåtarbete som tex hängrännor är inte heller färdigt. För tydligen ska vi också ha de bästa plåtslagarna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)