Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 21 december 2014

Status på renoveringen

I fredags blev målaren klar och under helgen har vi förberett för att kunna flytta in i vårt nya sovrum.

Anton dammsuger i bebisens rum.

Mina fantastiska föräldrar har varit här hela helgen för att hjälpa till. Min pappa har hjälpt min man att slänga skräp och skruva ihop garderober till vår gå-in-klädkammare. Min mamma har lekt med barn, lagat mat, plockat disk och bakat.

Jag har, för första gången tror jag, kunnat hjälpa till i utbygget, genom att skruva ihop lådorna till garderoberna. Största delen av tiden fick jag hjälp från Anton och tillsammans satte vi ihop 24 lådor - puh!


Nu är det lite målning av list kvar, fönsterbrädor, eluttag och koppling av elen. Rätt skönt att inte behöva ringa in en elektriker, för det börjar bli lite jobbigt att vara beroende av en hantverkare. (Min man är ju elektriker och sköter allt som behöver göras löpande.) 

Efter det så är det bara det roliga kvar! Bort med täckpappen på golvet, in med sängen, upp med julstjärnan och göra mysigt. Kanske, kanske att vi kan hinna sova där någon natt innan jul. 

Bebisens rum är inte helt färdigt. Där ska det upp en fototapet och så ska listerna målas. Men det är ju ingen brådska. 

Veckan efter nyår kommer vårt nya kök också. Så slut på renovering är det verkligen inte. Så roligt ska vi inte ha det. Men det är så himla skönt att snart ha klarat av första etappen! 

Gå-in-klädkammaren målad och heltäckningsmattan är på plats. Liksom lådorna. Bara lite kläder som saknas.

Ja, det är väl typ det vi har pysslat med i helgen. Skruvat. Och så passade jag på att stor-julhandla medan mamma var med barnen. Och sett Sverige ta EM-brons såklart!

Vad har du själv gjort i helgen?

Imorgon blir det jobb på förmiddagen och sedan jullov på riktigt även för mig. Känns väldigt skönt, men barnen har härjat järnet hela helgen, så vi får väl se om det är den här känslan som är skönast, eller den av att få börja jobba igen efter tre veckor...


6 kommentarer:

  1. Vad skönt att det börjar bli färdigt! Bra med hantverkare i familjen.... Här är gubben rörmokare och sonen elektriker, men det är inte säkert att de hinner med hemma ändå!
    Ha det så skönt!
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fördel ibland med hantverkare i familjen, när de hinner med att göra jobb hemma. Men inte när alla andra vill ha hjälp också... Men det här är ju såklart prioriterat. Ha det gott, stor kram!

      Radera
  2. Vilken familj ni är som ställer upp med de ni kan! Lycka att få det lite större nu när bebisen snart är här, undrar så vad det blir....ett barn så klart, men flicka eller pojke!
    Hälsa alla så gott och så önskar jag er en God Jul!

    Varm kram /Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen skönt att mina föräldrar bor här nere i Värmland nu! Vi är så tacksamma för all hjälp!
      Det där med bebis kan ju du fortsätta att klura på.... :) Du får se så småningom! Vi har fått våra indikationer...
      Vi hoppas mest att barnet är friskt och mår bra! Det är liksom det viktigaste! Och det är skönt att renoveringen kommer att vara helt färdig när bebisen kommer. För då blir det ett litet annorlunda fokus...
      Hoppas din dag före dopparedan blir fin, stor kram!

      Radera
  3. Härligt med en stor garderob!!!!Här har elektrikern fixat ny tvättmaskin å torktumlare så jag håller på att tvätta upp en veckas tvättberg😅 Hoppas jag blir klar innan julafton! !!Önskar er en riktig God Jul!!!!!Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns verkligen skönt med en ordentlig garderob. Jag och barnen la in mina kläder idag och det är skönt att få lite ordning. Men kanske att klädkammaren hade kunnat varit liiiite större. Eller så behöver jag rensa ur lite kläder... :)
      Hoppas ni får en riktigt skön jul och att tvätthögen hinner försvinna! Annars är det ju bara att ta den sen... Stor kram till dig!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)