Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

lördag 10 augusti 2013

Livskvalité i dess rätta bemärkelse

Fredagen tillbringades såklart här, i blåbärsskogen:



Det kan vara ett av mina bästa beslut nånsin: att jobba 80 %. Får du möjlighet till det när du har småbarn så kan jag verkligen rekommendera att vara ledig på fredagar. Då kan man bara mysa med barnen och kanske röja lite hemma. Så har man sen hela härliga helgen tillsammans med sin familj. Utan att behöva bli stressad av att man måste just "hinna ha helg".

Så när jag blev tillfrågad om jag ville spela lite beachhandboll på lördagen så tvekade jag inte länge. Nu hade jag ju träffat barnen hela fredagen och kunde med gott samvete åka iväg några timmar på lördagen. Så här glada var vi efter andra segern för dagen:


Ja, jag kunde tyvärr inte vara med på hela Vintrosa cup eftersom min man hade rugbymatch. (Men jag kan tro att det var helt rätt beslut för min kropp. Ett stukat finger räcker som skada den här gången.) Så efter två matcher löste jag av honom hemma när han skulle på samling. Sen spenderades resten av dagen här:


Nu sover barnen och mannen är på lagfest. Får nog bli ett glas vin och bra musik i uterummet och njuta av livet och utsikten. 


Och snart väntar en hel ledig dag till. Underbara helg och härliga lediga fredag! Trevlig kväll på er!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)