Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 12 juli 2013

Semester: Jäverön, sticka och nej

Sommardagarna bara rusar iväg. Snart har jag haft halva min semester. Snyft! Men jag ska verkligen inte klaga, eftersom jag även i år haft möjlighet att ta ut många härliga veckor.

Fylld med utflykter. Och sol. 

I onsdags tog vi färjan till Jäverön. Min moster och hennes man var på besök hos mina föräldrar, och vi passade på att vara lite turister i vår egna stad. Vädret var inte mycket att skryta med. Men det blev en mysig dag ändå, med fin utsikt, skog, vandring, bad (för barnen) och besök hos djuren på bondgården. 

Härliga klippor att klättra på. Och mycket vatten att kasta pinnar och stenar i

En fin gårdsbutik fanns det mitt på ön. Där köpte jag ett stort paket med härligt bruna (olika stora) ägg. 


Hoppsan. Hönan bajsade. Till barnens stora häpnad. 



Igår kände jag mig lite hängig (jädra urinvägsinfektion, ibland vill jag vara man) så då blev det en kort utflykt till skogen. 

Och eftermiddagen spenderades med att ta ut en megastor sticka ur Antons fot. (Så badningen med farmor fick utebli.) Vi var till och med tvungna att ringa in min man för att få ut stickan. Jag fick hålla i kropp och läsa om Skylanders. Farmor fick hålla i ben och fötter. Pappa fick hålla i fot och plocka ut sticka. Anton skrek som om vi höll på att mörda honom. Men att sitta ett antal timmar på akuten kändes som ett sämre alternativ. Så det var bara att hålla i och försöka glömma bort det hjärtskärande skriket. Det var inte bara att dra ut, utan det behövdes en smärre massaker av foten. Usch och fy!

Idag har jag ägnat förmiddagen åt att säga Nej! Men lyssna då! Sluta! 

Härligt med ungar! Tur att vi ska till mormor och morfar efter lunch. Och att det är helg så att barnens pappa snart är hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)