Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 4 juli 2013

- Men jag vill ha mat, mamma!

- Nej, du får ingen mat nu, Fabian! Vi har sagt till dig flera gånger att du inte får gå från bordet mitt i maten. 
- Men jag vill ha mat!
- Men vi varnade dig flera gånger. Eftersom du sprang iväg och fjantade så vet du att du inte får någon mat. Jag har redan tagit undan din tallrik. 

Det känns tufft och taskigt. Men om man inte håller sig till sina "hot" så lär de sig ju inte. Går du från bordet mitt i maten så har du ätit färdigt. Punkt. Att vara konsekvent ska tydligen vara viktigt i barnuppfostran. Men oj så svårt. 

Den här gången bet det. Rejält. 

Men vad jag vet så har inget barn i Sverige dött av svält än. Och lär inte göra det här heller. Förhoppningsvis lärde han sig. Och nu dricker han kvällsvällingen. Så ingen nöd på honom, om du var orolig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)