Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 31 juli 2013

Det här med husvagn, kräkas och strömavbrott

Alltså. Husvagnssemester. Kan ju vara väldigt mysigt. Kan.

Det började ju bra. Vi bodde hos gamla vänner, som bott i Karlstad förut, men som vi inte träffat på tre år. Även de har två små barn, så mycket kretsade kring våra barn såklart. 

Vi badade i havet och fiskade krabbor. Sedan besökte vi Grundsund, en liten fin fiskeby söder om Lysekil (tror jag). 


Många fina segelbåtar, sjöbodar och vita trähus, som är så typiska för den här delen av västkusten. 


Och underbart soligt väder. Som tydligen är så typisk för den här sommarens semester. 





Sen. Sen fick min man magsjuka på den andra kvällen. Och dagen därpå var han helt utslagen. Låg i husvagnen hela tiden. Jag var trött och illamående efter en jobbig natt. Fabian hade diarré. 

Kvällen efter fick hon vi besökte magsjuka. På morgonen därpå, efter tre nätter alltså, så bestämde vi oss för att det fick räcka. Det fick bli en kortare semester för nu ville vi hem. Min man hade ju tillbringat halva semestern i husvagnen och var väl rätt trött på den. 

Så himla skönt att komma hem. Men. 

Då upptäckte vi att det var strömavbrott. De som grävde för fiber utanför vårt hus hade råkat gräva av kabeln som ger vårt hus ström. Igår. 

Och då kan jag säga att min man höjdes i värde. Från att ha varit lite av en semester-marodör. Till att bli min oumbärlige man igen. Han ringde samtal. Kollade spänningen i elskåp med några apparater. (Eller nåt sånt...) Pratade med de som gräver utanför oss. Efter en stund grävde de upp vägen utanför oss igen. 


Och efter ytterligare en stund kom två män för att laga kabeln. 

Här syns den avgrävda kabeln sticka upp.  

Barnen tyckte givetvis att detta var superspännande. 

Jag - not so much. 

Så jag är väldigt glad att jag slapp allt strul med det. Jag packade upp och handlade mat istället. 

Tre timmar efter att vi kommit hem så fick vi strömmen tillbaka. Jag fick slänga mycket i kylen, men frysen klarade sig. 

Lite tur i oturen att vi åkte hem tidigare, ändå. Det är ju nån mening med allt. Men nu är det sjukt skönt att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)