Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 23 juli 2013

Cykelbana inget för fegisar

Igår byggde min man en ramp som Anton skulle kunna cykla upp och ner på. Båda killarna gillar verkligen att cykla så det kändes som en perfekt aktivitet. Han kan nämligen inte bara vara hemma, min käre man. Något projekt måste ju ordnas. Kan ju bli tråkigt annars.


Blev lite av en flopp för Anton, kan man säga. När han inte lyckades cykla upp på första försöket så var det inget roligt längre. 

Fabian däremot. Älskade det. 


Sen han lärde sig åka på balanscykeln när vi var i Leksand så har han velat åka hela tiden. Han kallar det för sin cross och så behöver han såklart "moto-lem". Alltså hjälmen. 

Det här med balanscykel (eller springcykel) är superbra. Rekommenderas verkligen till alla barn, som vill lära sig att cykla. (Det är alltså en cykel utan trampor, för den som inte visste det.) Det ger barnet en bra balans, eftersom man inte kan förlita sig på stödhjul, utan istället använder sin kropp och sina fötter för balansens skull. Då behövs inga stödhjul, utan de lär sig cykla direkt på vanlig cykel. 

Vi köpte den här cykeln (på bilden ovan) på Biltema för ett par hundralappar. Prisvärt! 

Idag har de dock åkt fyrhjuling. Med motor. Vilket är ännu häftigare. Snart börjar väl alla mina tre killar tjata om att köpa en egen. Men det kommer dröja, om jag får bestämma. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)