Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 29 april 2015

Utmaningen att bli färdig

Efter ungefär fem påbörjade blogginlägg (som blivit avbrutna pga antingen ledsen bebis, syskon som behöver uppmärksamhet eller insikten om att jag borde sova istället) så tänkte jag nu faktiskt försöka fullfölja ett ynka inlägg. Få gjort EN sak som jag tänkt mig. För det är bara att inse att det är inte det lättaste.

Jag borde verkligen gå på toa nu. Nähä, det blev amning istället. Ska jag försöka hänga tvätt? Ojdå, måste byta blöja först. Ska jag laga lite middag kanske? Nä, först ropar Fabian "Färdig!", sen vaknar Clara och så börjar killarna bråka.

Okej. Min hygien får vi ta hand om senare. I ett annat liv. Efter bebisbubblan. Och middagen får min man fixa.

Det kan också vara så att jag kommer på mig själv med att bara titta på min dotter. Och plötsligt har det gått en halvtimme.

Det är ungefär vad jag pysslar med om dagarna.

8 kommentarer:

  1. Det är det som är livet! Aldrig långtråkigt.....
    Sköt om Dig!
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är väl så! Allt har sin tid...
      Ha en fin valborgsmässoafton, kram Maja!

      Radera
  2. Hon är så vacker, förstår att tiden kan gå när du tittar på henne.
    Fin Valborg önskar jag er
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annie!
      Verkar bli en kall och regnig Valborg här... men vi hade nog ändra tänkt hålla oss inne.
      Hoppas ni får det bra! Kram Maja

      Radera
  3. haha jag är också där! med en 4 veckors bebis, vår första, är vi inte riktigt inne i några rutiner ännu. Så det kan lite lätt bli kaosigt ibland! hur gammal är din goding?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland undrar man var all tid tar vägen... Hon är 3,5 vecka, så det låter som om vi är i ganska samma period. Den utan rutiner... :-) Men det kommer!
      Vad roligt att du kikar in hit! Njut av den här tidens mys och tänk på att det jobbiga (ingen sömn osv) går över! Kram till dig!

      Radera
  4. Jag har förvisso ingen liten bebis på armen men har ändå full förståelse för vad du pratar om, även jag i i jakt efter rutiner :-) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart att ni också måste hitta era nya rutiner, som passar för er nya familj. Även utan bebisar så kan det vara en utmaning. Hoppas ni hittar nåt som funkar! Kram!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)