Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 21 april 2015

Äntligen utflykt och det där med exponering

Så äntligen kom vi ut i skogen, jag och barnen. Det känns som en evighet sen, även om det kanske bara var tre veckor sen. Sist låg Clara i magen och det var kallt och blåsigt. Idag låg hon i vagnen och sov hela tiden. Solen sken från en klarblå himmel och temperaturen var uppemot sommargrader.

Så himla skönt att få lite miljöombyte. Innan idag har vi mest hållit till hemma. Förutom besök på BVC, sjukhuset, mataffären och Fabians dagis.

Det finns ju olika teorier om hur mycket man ska exponera nyfödda. Första veckan ville vi inte att hon skulle behöva få dagisbaciller eller heller följa med till någon affär. Men så småningom så måste vardagen funka. Min man behöver jobba. Jag behöver skjutsa Fabian till dagis. Det underlättar om jag, som är hemma hela dagen, kan handla. (Och då får jag också köpt det jag vill ha hemma. Finns det inte med på någon inköpslista så brukar inte min man vara så bra på att impulsköpa tex nyponsoppa eller snickers.) Även fast en tur till affären kan vara väldigt rolig (när man inte gjort det på ett tag) så är det ingen direkt utflykt. Det är dåligt med picknick, skogsluft och avkoppling.

Så att sitta på en fårfäll i solskenet medan killarna lekte i skogen kändes idag extra härligt. Skogen, en av mina favoritplatser.


Clara sov. Killarna mumsade mellis.

 

2 kommentarer:

  1. Så härligt ni verkar ha det. Visst är de där utflykterna viktiga och det är alltid svårt det där med exponering. Men tur att sommaren är påväg då kan man vara ute mycket och där sprids inte bakterierna lika lätt.

    Fin dag till er.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns bra att man kan vara ute mycket. Alla möjliga sorters baciller dras ju hem från storebröderna... Ha en fortsatt trevlig helg, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)