Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 7 oktober 2013

Pannband, trädgård och Stockholm

Idag har Anton varit på barngympa igen. Det är helt klart en av hans favoritaktiviteter. Redan när han vaknar så påminner han mig om att han ska dit på kvällen. Och när vi hämtat på dagis så är han helladdad. Det är inga som helst problem med att få i honom middag - för annars orkar han ju inte gå på gympa!

Shorts och t-shirt på, och över detta långbyxor och långärmad. Blev lite korvigt idag, när han ville ha tajts över shortsen, men allt funkar bara man vill. Sedan kollar han så den lilla ryggsäcken fortfarande är packad med inneskor och så ska vattenflaskan fyllas. 


Och pannband på såklart. Lillbrorsan vill också gärna vara lila häftig som sin storebror. Notera att han också försöker sitta likadant med knät uppdraget. 

Innan skjutsen kom för att hämta upp Anton så satte han sig och skrev lite med ryggsäck och pannband på. 



Nästa höst väntar förskoleklass för honom och jag tror det kommer att passa honom alldeles utmärkt. Han kan redan räkna till typ hundra och skriva väldigt fina bokstäver på en rad. Mellanrummen mellan orden är det inte så noga med, men vem bryr sig. 

Jag kanske lät lite skrytsam nu, men det får jag väl ta. Det är en sån härlig känsla att se sitt barn växa upp och lära sig saker. 

Han har blivit så stor, vår lilla kille. Åker utan problem själv iväg i en kompis bil. 

Det känns som om tiden går snabbare när man har ett barn till att fokusera på. En till som vill ha uppmärksamhet. Eller så är det bara så att jag är dålig på att stanna upp och njuta. 

Vi försöker i alla fall njuta det sista av den färggranna hösten. Efter middagen idag gick vi ut och fortsatte jobba i trädgården. Min man gick med röjsåg, jag grävde för landet och Fabian letade mask och andra spännande djur. 


Om några månader ska små, små frön och plantor ner här i jorden. Men först behöver jorden få lite vila. 

Nu ska jag packa för imorgon åker jag till Stockholm på två dagars kurs. Mysigt att komma hemifrån, få gå bra utbildning och även träffa en barndomsvän.

På torsdag lovar jag fina kort här på bloggen. Inte från Stockholm. Men jag berättar mer sen. Hoppas ni haft en bra start på veckan!

2 kommentarer:

  1. Klart du ska skryta, det är ju hur häftigt som helst! Min äldsta har börjat förskoleklass i år och jag blir alldeles stum av beundran inför allt han kan och lär sig. Det är fantastiskt.

    Blir också sugen på att gräva!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det häftigt! Tack för att jag får skryta lite (för dig)! :)
      Sköt om dig, kram!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)