Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 1 september 2013

Blåbär, kräftor och fotografering

Och så var det söndag igen då. Helgerna går så snabbt. Även fast jag alltid har tre-dagars helg med barnen så känns det som om helgen rusar iväg ibland.

Den här helgen har det blivit mycket skog och blåbärsplock med barnen. Två gånger har vi varit ute och försökt tömma skogen på de sista blåbären för i år. 


En del har hamnat i gröten. Lite i smoothies och lite i frysen. 

Och så har det pysslats såklart. Det är så mysigt att kunna vara inne nu när hösten är på ingång. Visst, sommaren är härlig. Men det är alltid en skön känsla när hösten kommer så att man med gott samvete kan vara inne. 

Här målar Anton lite varierande färger på en pinne som han hittat i skogen. 


I fredags blev hela familjen fotograferad av vår vän Francisco. Så om några dagar hoppas vi ha några fina bilder på oss att förstora och framkalla. Rama in och sätta upp på väggen. Och ge bort i julklapp. 

Barnen var jätteduktiga och poserade framför kameran länge. Jag lägger nog upp lite bilder här så småningom. 

Vi har också hunnit med kräftskiva i helgen. Jag gillar mest själva festkänslan och att alla träffas. Kräftor är inte riktigt min grej. Men två stycken blev det i alla fall. (Och massor av Västerbottenpaj, hembakt och brie samt smarrig raw pizza.) 



(Ja jag erkänner, jag har börjat mixtra lite i Instagram Collage. Där kan man enkelt fixa med korten hur man vill. Och just nu genomgår jag den spännande introduktionsfasen. Jag kommer snart tröttna, oroa dig inte.)

4 kommentarer:

  1. Så gott med blåbär och kräftor! Och vad roligt med familjebild :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blåbär är ett av de godaste bären, om du frågar mig! För att inte tala om hur nyttigt det är! Kolla in mitt nästa inlägg så får du se några familjebilder... Ovärderliga att spara som minnen!

      Radera
  2. Det känns i dina inlägg att du verkligen älskar din familj... :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack, Annika, det var snällt skrivet! Kram tillbaks!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)