Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 25 september 2013

Fel start på dagen

Sen kväll igår. Kom hem 22.30 från träningen och behövde duscha, äta och komma ner i varv innan jag kunde somna. (Dröjde nog till midnatt innan jag somnade.)

Vaknade 05.20 av att Anton skrek att han kissat på sig. Gick upp och duschade av honom. Hjälpte honom med ny pyjamas och bäddade ner honom i vår säng. Min man gick upp för att åka till jobbet. Anton låg och vred sig. Min man åt frukost i köket. Jag kunde inte somna om, fast jag var sjukt trött. Fabian kom in 06.15 och lade sig mellan mig och Fabian. Jag försökte få honom att somna om. Gick inte. 

Trött i kroppen efter match och träning. Trött i huvudet efter för lite sömn. 

Den dåliga morgonen fortsatte. Barnen satte sig på tvären. Och jag tror att jag satte mig på andra tvären. Vi satt där på varsin tvär (vad är det för ord?) och ville inte samarbeta. Tiden rann iväg. 
- "Vi måste åka nu!" hörde jag mig själv skrika, alldeles för många gånger. 

Frost ute på gräsmattan. Fan, barnen måste ju ha täckbyxor, mössor, vantar och kängor i det här kalla vädret. Kunde jag inte ha förutsett det och packat dagen innan? Nej. Rota fram i skåp, lådor och garderober. 
- "Vi måste åka nu, annars hinner ni inte få frukost på dagis! Ta på dig kläderna, Anton!" Arg röst, återigen.

Snigelfart på barnen. Stressad morsa, som absolut inte gör saken bättre. 

Stapplar in på dagis två minuter över åtta. Sönderstressad. 

Till vilken nytta? Barnen hinner få frukost. Jag har flextid på jobbet. Det går ju inte direkt snabbare när man stressar. Barnen mår inte bättre av det. Och sannerligen inte jag heller. 

Ännu en sak som inte blev som jag hade tänkt mig när det gäller livet som småbarnsförälder. 

Stoppar in en snus och försöker köra lugnt till jobbet. Inser att jag blir förbannad av att en bil kör väldigt nära mitten, så att det är svårt för mig att köra om. Vill nästan ropa åt chauffören. 

Sitter kvar i bilen en stund när jag parkerat. Andas. Långa djupa andetag. Går långsamt långsamt till jobbet. Måste varva ner. Vad är det för fel på mig? Måste nog åka på retreat snart igen. 

Hur har din dag börjat?

3 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt jobbig natt och morgon. Så där blir det ibland. Hoppas din dag blev bättre därefter!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr gör en dålig start på dagen att det kan vara svårt att vända det hela.... Men efter ett tag så....
    Tack och kram!

    SvaraRadera
  3. Måste beundra din ärlighet i beskrivningen av morgonen, så här ser det säkert ut för många, många. Inte förrän allt är över kan man besinna sig och inse hur mycket fel det blir när stressen hälsar på.

    Varm kram!
    Cia

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)