Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 16 september 2013

Att handla med 2,5 åring

Jag och Fabian har börjat en liten måndagstradition. När brorsan går på barnjympa så åker vi och storhandlar. Jag har skrivit förut om hur olika jag beter mig när jag handlar ensam mot när jag handlar med barn. Så det tänkte jag inte älta igen.

Men däremot så tänkte jag skryta lite om hur duktig han har blivit på att hjälpa mig. Så fort som brorsan är med så blir det lätt en massa bus. Men ensam så hjälper han mig att välja varor, plocka ner från hyllan, scanna in dem och lägga i vagnen. 

Detta kräver självklart en sjujäkla stor portion tålamod. Men brukar funka fint. 

Mycket beröm och bekräftelse får han av mig under handlingen. Och även om jag bestämmer de flesta varor (tex att vi ska välja de ekologiska varorna) så får han plocka ganska mycket själv. Det blir ju så mycket roligare då. 


Och så är det ju såklart jätteskoj att få styra bilen. 


Jag fick en flash-back hur det var för två år sen. När Fabian var liten bebis och vi skulle handla. Då var påfundet självscanning guld värt. För plötsligt började han skrika för att han var hungrig/sugen. Då var det bara att scanna ut och betala och sätta sig utanför och amma. Eller lämna vagnen i affären och komma tillbaks igen när han fått mat. Det var ett antal svettiga stunder kan jag säga. 

Men det känns som en evighet sen. Nu ät det största problemet att han inte vill gå ur taxin. Tiden går. 

2 kommentarer:

  1. Det låter som att ni fått till en bra tradition där. Och tänk det blir bara enklare och enklare med åren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir väl säkert det! Skönt, tycker jag! Mycket är mysigt med bebisar, men inte det faktum att slänga upp brösten hur som helst... ;)

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)