Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 23 maj 2013

Tårtbak (eller?), trött och fattig

Idag är jag sliten. Har varit på konferens två dagar. Mycket nya sociala kontakter, hållit föredrag hela dagen igår, styrt och roddat, blev sent igår med några öl, upp och alert. Ja. Trött var ordet. 

Men var så mysigt att komma hem till gosiga barn. 


Imorgon blir en lugn dag. Ska lämna in bilen på service, så kommer bli några tusenlappar fattigare. Men kanske tar med barnen på Barnens Hus under tiden som de fixar bilen. Är precis huset bredvid. Så jag kan bli ännu lite fattigare... Låter osmart. 

På kvällen ska mannen firas. Födelsedagsmiddag och fredagsmys. Anton berättade för pappa att han skulle ge honom en hemlig present. Och Fabian sa att vi skulle baka tårta. (Jaså, ska vi?)

Fabian börjar bli väldigt duktig på att uttrycka sig. Idag när vi skulle äta middag sa jag åt honom att lägga undan sin napp. Då sa han:
- Inte lägga den hyllan. Då jag ledsen, min börja gråta. Uuää. Lägga nappen sängen stället. 
Att argumentera för sin sak är ju alltid bra att kunna. 

Han är dock inte lika talför i telefon. Snarare fånigt leende och knäpptyst. Här ringer mormor. Hej och hejdå, var det enda han sa. 


Nu ska här borstas tänder, pyjamas på, läsas saga, natti för barnen. Och för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)