Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 12 maj 2013

Planteringar och svårt att sova

Lång helg och massor av ledig tid. Mina planer var: städa huset, plantera grönsaker och potatis, plantera nya blommor och kryddor, fixa iordning komposten, hinna umgås med familjen och vänner.

Förutom potatisen så är jag i hamn. Sjukt nöjd. Förra året hann jag inte få ner fröna i jorden förrän i juni. Så det blev inte så mycket grönsaker. Vi får se hur det blir i år. Förhoppningsvis kan vi skörda om ett par månader.

Och trots det, att jag fått mycket gjort, så är jag ändå lite missnöjd att jag inte hann allt. För ett år sen fick jag vara glad om jag hann med en grej per dag. Jag kanske hade lite väl höga ambitioner för helgen. Men man vänjer sig snabbt...

Igår var vi på grillfest hos goda vänner. Barnen var uppe i varv. Halv tio hade de fortfarande inte somnat. Vi försökte natta dem i gästrummet, men förgäves. Kanske övertrötta. Mycket ljud. De som brukar somna så lätt. Men inte den här gången.

Klockan tio åkte vi hem, när de fortfarande inte somnat. Vad gör man inte för sina små? Kanske tur för min man, som var betydligt piggare idag, än vad han varit om vi stannat ett par timmar. (Min tur att vara chaufför.)

Nu är jag totalt slut i kroppen efter dagens stenläggning (runt trädgårdslandet) så slappa i soffan framför barnprogram är inte helt fel. Snart ny vecka!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)