Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 31 maj 2013

Fredag med sol och illamående

Eventuellt att jag har sagt det förut, men min föräldralediga fredag är verkligen guld värd! Jag njuter av varje minut. Dock lite tröttare än vanligt, pga aw med jobbet igår, men sånt är livet. 

Idag bjuds sol och värme. Så efter frukost smorde vi in oss med solskyddsfaktor. Jag är så tacksam för att Anton alltid varit så enkel, eftersom han är ett stort föredöme för lillbrorsan. Att smörja in sig är liksom helt naturligt. 


Och när storebror verkar gå med på det så kan det väl inte vara så farligt och så mycket att sätta sig emot. 


Så länge Pippi får bli insmord samtidigt. 

Smolket i bägaren är att Anton klagar på att han är illamående. Så istället för att vara ute i solen sitter vi nu framför Dora - utforskaren. - "Karta!" (Ja, de som sett programmet vet vad jag menar...)

Men är inte det ett lite typiskt murphy-knep. Direkt man förbereder sig på sol så blir det molnigt eller nåt annat hinder för att få njuta av värmen. Ska nog ladda med galonisar och långärmat. Då kanske jag överlistar den jäveln. 


Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)