Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 10 april 2013

Städtips, när du behöver göra det i all hast

Idag skulle en mäklare komma och värdera vårt hus. En del av lånet går ut i maj och ska bindas om, så vi hoppas slippa vårt topplån då. Hur som helst. Jag tyckte att vi kanske borde städa lite igår. Med tanke på omständigheterna. Alltså omständigheterna att mäklaren skulle komma och ATT HUSET SÅG UT SOM ETT BOMBNEDSLAG.

Men tydligen delades inte den uppfattningen av min man. Det är ett ganska vanligt förekommande faktum. Att vi inte är riktigt ense om när det behöver städas.

Så liksom rätt ofta så slutar det med att den som tycker att det behöver göras får göra det själv. (Det underlättar därför om man har hyfsat samma toleransnivå eller helt enkelt tar hjälp av Rut, om man vill fortsätta vara gifta. Vi har valt det senare. Dock bara en gång i månaden numera. Och med leråker nära, två katter som springer som de vill och två barn som kan själv så tycker inte jag det räcker.)

Hur som helst.

Jag läste för ett tag sen i nån tidning, kan ha varit Mama, om några tips på snabb-städ när man skulle få besök. Tänkte dela med mig av det jag minns här:

- Tänk på att hallen ger ett första intryck. Så försök att röja undan mössor, vantar och leriga kängor bäst det går.
- Sopa ihop leksaker och stoppa ner i några lådor.
- Dammsug, eller sopa upp i hallen och köket, det är definitivt där som det är smutsigast.
- Lägg på täcket på sängen. En bäddad säng ger ett städat intryck.
- Ta en våtservett, som säkert redan finns i badrummet, och torka av handfatet lite snabbt.

Klart! Går snabbt som vinden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)