Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 2 april 2013

Att leva sina drömmar kan vara idiotiskt

Som någon kanske snappat upp genom den här bloggen så är min äldste son väldigt förtjust i superhjältar.

Han ska bli en när han blir stor. Han gillar att klä ut sig till olika sådana. Och han gillar att göra masker med olika hjältar.

Detta är några av alla masker som han har gjort.
Men nu har han tagit drömmen om att bli en superhjälte ett steg längre. Eller ett steg för långt, om man så vill.

Förra veckan bestämde han sig för att bli Hulken. Genom att äta lera från en spade på dagis. Personalen hann inte stoppa honom.
- Men mamma, om jag äter lera så blir jag ju Hulken.

Igår berättade han att om han skulle äta stål så skulle han bli stark som en superhjälte. (Han nämnde inte Stålmannen, men jovisst, så tänkte jag också, rent spontant. Men det hade kanske inte varit särskilt pedagogiskt att nämna det.)

Jag vet inte om du håller med. Men jag tycker det här med att man ska låta barn leva ut och testa sina drömmar kan vara lite överdrivet ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)