Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 21 april 2013

Må-bra-dag borde alla få ha ibland!

Igår befann jag mig, lite otippat, i Nedre Ulleruds kyrka. Den ligger en bit in i de värmländska skogarna, nära en sjö.

De hade nämligen en 'Må bra dag' där. Massage, qi gong, skapareverkstad, diktpromenad, meditation, linssoppa, kaffe och morotskaka var några av sakerna man kunde ta del av alldeles gratis. Ofattbart att det bara var ett tiotal besökare.

Några andra hade med sig barn. Jag hade inte det. Av någon outgrundlig anledning så kan jag inte slappna av lika mycket då.

Efter det åkte vi till Forshaga på vinprovning, middag och spel. Här nedanför ser du den frestande, men dock lite välstekta, löksoppan som var tänkt till förrätt.

Mycket skratt och mycket vin senare kunde jag konstatera att alla borde unna sig en må-bra-stund. (Tack, bästa mamma!) Ladda batterierna. Njuta av lugnet. Och leva i nuet. Hur gör du för att släppa alla vardagliga måsten?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)