Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

lördag 23 februari 2013

Barnarbete när det är som bäst

Ledig fredag med barnen som vanligt igår. Men jag har haft ont i nacke och huvud, efter en liten skotertur, så förväntade mig ingen rolig dag.

Visst, har varit hos hokuspokus-Peppe. Och han har knäckt min nacke och gett akupunktur. Så säg inte att jag inte försökt. Men det är inte helt bra än.

Jag kan i alla fall röra på fötterna. Så jag blev inte förlamad av allt dragande och knakande i mitt huvud. Nej, jag är inte nojig. Bara realistisk. Man kan säkert bli förlamad om nåt skulle gå fel. Men min huvudvärk går nog över snart. Förhoppningsvis.

Ja, så oddsen för att detta skulle bli en bra dag var inte att leka med. Eftersom jag också behövde jobba framför datorn och städa.

Men Anton var helt fantastisk. Han hjälpte mig att läsa upp de siffror jag skulle skriva på datorn. Då slapp jag vrida på nacken i onödan.

Och sen när jag skulle städa sa Anton:
- Men mamma, du kan inte städa när du har ont i nacken. Jag kan dammsuga.


Sedan dammsög han hela huset. Underbara unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)