Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 3 december 2012

Ren, men utan tålamod

Nu har jag haft ett litet "sociala medier-uppehåll". Det blev för mycket, och nu känner jag mig näst intill renad. Inte så att jag tänker fortsätta med Facebook, för det har jag faktiskt fått nog av. (Det räcker med allt som min man vill visa mig därifrån, det täcker min dos: Lyssna på det här! eller Den här filmen måste du se! Och jag vill ju inte vara otrevlig.) Men jag saknar att blogga så det skadar ju inte att göra ibland. Men jag känner mig renad i den bemärkelsen att jag inte har något behov av att vara inne på fb, inte längre tänker mitt liv i "fraser som skulle passa på Facebook" eller att jag faktiskt mår bättre av att vara i den verkliga världen. Inte för att jag hunnit ringa alla dem jag skulle vilja ringa. Men jag känner mig iaf mer närvarande med barnen. Och det kan behövas i den här intensiva åldern. "Nä, jöja läl." Det är den vanligaste kommentaren i vårt hem just nu. Fabian, 1 år och 10 månader, ska nämligen göra allt själv. Och det börjar faktiskt gå riktigt bra. Han kan klä på sig ganska bra. Och när han druckit välling springer han in i köket, drar fram en stol mot köksbänken, kliver upp på den och tar med sig en banan från fruktskålen. Sen kommer han in i vardagsrummet sjukt stolt. Ja, mycket ska göras själv. Och det kunde ju vara jättekul att se sitt barn utvecklas och bla bla bla. Men som nån kanske anar så kräver det ett enormt tålamod. Och en tidig morgon, innan morgonkaffet, kanske det inte finns ett överflöd av just tålamod. Det är allt jag säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)