Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 12 december 2012

Pannkakssmet, legobitar och sur ved

Roddat med barnen själv idag. Min käre man har mycket på jobbet. Det började i alla fall bra. Jag kom till dagis i tid och var på gott humör. Vad kan man annars vara när man möts av pussar och kramar.

Men ja, sen gick det väl sådär. Resten av kvällen.

Anton ville inte ta på sig overallen. Tyckte istället det var mycket trevligare att lägga sig ner på golvet och skrika och gråta. Det tyckte inte hans mamma. Sedan tyckte Fabian att det kändes lite för ensamt art stå där tyst. Så han började också grina. Får man inte uppmärksamhet på något annat sätt, liksom.

Efter hot och mutor om vartannat så var äntligen båda barnen påklädda och satt i bilen. Resan hem gick bra. Inget hysteriskt skrikande som det ibland kan vara. Hemma började Anton bygga på sin legobil. Men har man inget blodsocker så brukar just inte pilligt lego vara den ultimata grejen. Så jag fick tvinga i honom banan och clementin.

Sedan skulle jag göra pannkakor. Men först bara försöka få eld i kaminen. Men då tröttnar Anton på legot, trots fruktstunden, och på att Fabian vill köra bilar i hans huvud. Och jag får verkligen inte fyr på elden. Anton mosar sina legobilar. Och eventuellt slår brorsan. Telefonen ringer. Nejdå ingen fara, du stör inte. Barnen vrålskriker. Okej, jag kan nog inte prata mer.

Fabian får hjälpa till med pannkakssmeten istället. Han får vispa. Men elden vill inte ta sig. Anton får inte ihop bitarna. (Konstigt, eftersom han nyss gjort sönder dem till oigenkännlighet). Fabian välter ut pannkakssmeten på bänken. Lite blir kvar i botten. Det får räcka. Anton skriker om att han måste få hjälp med legot. Annars verkar typ jorden gå under. Pannkakorna bränns vid. Jag skiter i att tända kaminen, ändå, när jag tänker efter.

Men det finns sämre dagar. Imorgon är det lucia, det ska bli mysigt! Och på fredag har vi julbord och pokerkväll på jobbet. Och så kommer Moa! Och snart jullov, tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)