Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

fredag 28 december 2012

Att byta om med en fyraåring på damernas

Idag överraskade min man mig genom att komma hem klockan tre. Okej, chockade kanske var ett bättre ordval. Men han ville hur som helst ha lite kvalitetstid med sina barn. Och sin fru.

Så vi spontan-åkte till badhuset. Egentligen skulle vi ha fått besök av govänner, men deras äldsta fick magsjuka. Nåväl, det hör inte hit egentligen. Men jag ville bara nämna att jag helt flexibelt bytte planering. Från få besök. Till badhus. Och det funkade faktiskt bra. Tro det eller ej. Om du frågar min man så är jag annars inte känd för att svänga om så i min planering. Hursomhelst.

Vi bestämde att jag skulle få byta om med Anton den här gången. Eftersom han oftast är lite smidigare än vår yngsta. På att duscha och byta om själv. Men jag kan bara säga att han ställde ETT ANTAL fler frågor än lillebror.

Så här gick konversationen ungefär hela tiden:
-Vart är pappa?
-Han byter om i herrarnas omklädningsrum.
-Varför?
-Därför att vuxna killar inte byter om på samma ställe som vuxna tjejer.
-Varför?
-Därför att det är så.
-Varför?
-Men därför att man inte gör det. Duscha nu.
-Varför?
-Därför att man måste duscha innan man badar.
-Varför?

Ja, ni kanske fattar.

Och när vi badat färdigt och skulle klä på oss så bytte två tjejer om bredvid. De var väl ungefär nio år gamla. Men nu hade han bytt ut varför mot att stå en decimeter ifrån objektet och stirra. Och det gick inte att få kontakt med honom. Kanske smidigare trots allt om han är med pappa.

Men det var en mysig eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)