Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 19 december 2012

Kunde ingen ha förberett mig på chocken?

Läste i tidningen igår en text om tvåbarnschocken. Jag önskar att jag hade läst den artikeln innan jag fick två barn. För jag hade liksom ingen aning om att det skulle komma en tvåbarnschock. Och det gör det väl säkert inte för alla. Men för mig.

Det blev så sjukt mycket jobbigare än jag nånsin kunnat tänka mig. Kanske hade jag inte förberett mig tillräckligt väl. Och jag gillar att vara förberedd. Man kan nog aldrig vara för förberedd. Om du frågar mig. Vissa (läs min man) kanske tycker det är onödigt. Då blir man ju så lätt besviken, tvär och inåtvänd om det inte blir exakt som man (läs jag) tänkt sig.

Men i det här fallet kan jag bara säga Vad var det jag sa? För hade jag tänkt att Ja, detta kan nog bli jobbigt, ingen sömn, mycket gråt och känslostormar, så tror jag ändå att jag kunde säga nu att Det var väl inte så farligt. Vilket jag nu inte kan säga.

Men det jag också ville säga är att nu är våra bebisår så gott som över. Och det är fan underbart. Förlåt, men det är sant. Nu går det att föra ett resonemang. Och nu kan alla göra sig förstådda. Och det är grymt skönt. Nu har jag fan gjort mitt. No more fem-kilos-klump i magen som ska ut. No more amning med vak-nätter. No more kladda barnmat. No more snusa-på-liten-go-nyfödd-bebis. Snyft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)