Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 9 juli 2015

Ostindienfararen och pärlplattor

Gårdagens förmiddag var regnig och bråkig. Vad skulle jag hitta på? Visst, jag skulle kunna njuta av mina fina blommor. 


Eller plocka några röda tomater.


Eller skörda grönsaker. 


Nej just ja. Blommorna och tomaterna har vissnat. Och trädgårdslandet innehåller nästan bara ogräs. Inga grönsaker förutom potatis och ärtor. 

Nä, vi måste hitta på nåt. Så vi åker trettio minuter mot öster. Där lättar molnen och världens största seglande träskepp har lagt till vid kajen. Det är Ostindienfararen som ståtar med sina höga master.



Vi tittar på lite häftiga gamla bilar också. 



Äter glass och spelar minigolf. 


Visst, lite ansträngning krävdes för att ta sig till Kristinehamn. Men omväxling förnöjer. Och därför kunde utan problem hela dagens eftermiddag spenderas hemma med pärlplattor (sjukt pilligt), böcker, spel och bästa L. (Förmiddagen ägnade jag åt att tortera Clara på BVC. Vaccinationen var inte alltför skön, uppenbarligen.) 

Vad ska vi hitta på imorgon månntro? Ytterligare en regnig dag väntas. Blåbärsjakt kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)