Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 12 juli 2015

Helgens bästa: Fabian

Alltså min lilla kille börjar bli så stor. När han sitter i mitt knä nuförtiden (efter att han blivit storebror) så känns han gigantisk. Inte som min lilla bebis längre, direkt. Antagligen för att jag jämför mot Clara. Men det är också så att han har utvecklats mycket på sistone. Han har nog växt i rollen som storebror.

I fredags när vi var ute och plockade blåbär så tog han ett bär i taget och la ner i bärplockaren. Inte som förut, att alla hamnade i magen. Nä, nu skulle han hjälpa mamma, godingen.



Och vilket tålamod han har fått. Vi har lagt pärlplattor varje ledig stund den här helgen (det är fasen beroendeframkallande, jag lovar, börja inte för då går det inte att sluta) och Fabian bara satt och pärlade hur länge som helst. Om någon pärla åkte bort så blev han inte arg som jag hade trott utan han bara satte tillbaka den. Hans finmotorik har inte varit den bästa men detta var tydligen något för honom.  Måste ju vara superbra träning också. För både tålamod och motorik. 

En till sak som överraskade mig var att Fabian såg klart en hel film i lördags och att han ätit hur mycket som helst (utan gnäll) hela helgen. Det händer inte var dag...

Idag när vi satt och pärlade som bäst så nämnde jag att Clara sov så bra och lät mig pärla. Jag sa att hon sov som en gudinna. 
Fabian: - Sover hon som en gojilla?! Ja, de sover jiiiktit bja. De sover hela natten! 

Så helgens bästa är helt klart Fabian. ♡ Imorgon åker han och Anton iväg på husvagnssemester med mina föräldrar. Som jag kommer sakna mina små odågor! (Men JA, det kommer bli väldigt lugnt och skönt också. Så klart.)

Ett av Fabians konstverk.

(Näst bästa måste varit alla gyllengula kantareller som jag hittade i skogen idag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)