Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

lördag 26 april 2014

Penséer på burk

Igår var en bra dag. Jag och barnen drog till handelsträdgården och köpte kryddor och penséer. Sedan blev det omplantering för nästan hela slanten. (Och städning av hus för en del av slanten.) Jag blev lite trött på vanliga krukor, så jag provade ett nytt påhitt: glasburkar, ståltråd och pärlor.





Men det fick bli några i kruka också. Såklart. 



Och så tog mamma barnen från eftermiddagen och över natten, så vi passade på att åka till stan och ta middag på uteservering, alldeles bredvid Klarälven. Lyx lyx!


Men idag är en ännu bättre dag för vi har finbesök från Västerås. Så nu har jag inte tid att blogga mer...

Önskar dig en fin helg!

4 kommentarer:

  1. Men du en sådan fantastiskt god idé med glasburken och penseer. Lite ovanligt och roligt.
    Hoppas ni haft en härlig helg.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annie! Jag blev också lite nöjd över idén, faktiskt, om jag får säga det själv. :) Ser lite trevligt ut med blommor hängandes i en massa träd.
      Ha det fint, kram Maja!

      Radera
  2. Så fina planteringar du gjort! Och vill bara säga dej att du har det hur lyxigt som helst när du får barnvakt sådär... Visst är barnen det underbaraste som hänt i ens liv, men att få rå om sin tid ibland.... Njut!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vet, egentiden är guld värd! Jag blir en så mycket bättre mamma sen! Känner mig väldigt tacksam!
      Ha det fint, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)