Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 17 april 2014

Brev från rektorn och så är det påsk!

Igår fick vi ett brev från rektorn på den skola som Anton ska börja på till hösten. Där stod det vilka klasskamrater han ska få i förskoleklassen och Anton jublade när jag läste upp namnen. Han känner jag. Hon går på min gympa. Han är jättesnäll.

Och det kändes så bra i mitt hjärta. Att veta att han känner nästan alla barn innan. Vilken trygghet, när det ändå blir så stora förändringar av att sluta på trygga föräldrakooperativet och börja på stora skolan. (Som inte alls är jättestor, utan snarare en liten landsbygdsskola, men såklart stor för honom.) 

I brevet stod det också vid vilka tillfällen barnen ska träffas innan sommaren. En gång i veckan under hela maj så kommer de besöka skolan och få träffa sina kompisar. Men det är så bra uppstyrt att de redan har träffats varje tisdag under april, på en kulle utomhus, för att leka och lära känna varandra. 

Så jag tror inte det kommer bli några som helst problem för vår lilla Anton att bli skol-kille. Tänk, nyss var det jag som tyckte att de äldsta barnen på dagis var så hiiiiimla stora. Nu står jag där själv. Det måste betyda att jag också blir äldre. Och klokare.

Annars då? Jo, huset är invaderat av barnens påskpynt! 


Väldigt mysigt, på vissa sätt. Men kanske lite mycket pynt, på andra sätt. Men jag antar att det, trots överflödet, är något jag kommer sakna när barnen blir större och inte vill pyssla längre. Så jag njuter av det lite extra idag, när jag inser att tiden går. 

Och jag njuter också av att de fortfarande är så pass små att de vill hålla mig i handen när vi är ute och går. Att de bara måste få en extra puss och kram när vi skiljs åt. Att de genast ska berätta allt som hänt under dagen när jag hämtar dem på dagis. Att de vaknar 06.15 och inte vill somna om. Nej, vänta nu. Det där njuter jag faktiskt inte av. (Förutom att jag får sitta mellan barnen i soffan och kramas med en stor latte bredvid.)


Nu väntar tre härligt lediga dagar med HELA familjen. Det blir en massa fina utflykter och antagligen en massa godis. (Fast jag varje år inte tänker varken äta så mycket eller låta barnen göra det.)

Jag önskar dig en riktigt skön påsk och hoppas du får njuta av de små, men ack så härliga stunderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)