Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 5 februari 2014

En lista med snö, olugna middagar och godis

Sälen ja. Finns så mycket att berätta. Gör en lista, tror jag. (Ja det är min favoritgrej med listor, jag vet.)

~ Skoter, oj vad vi har åkt skoter! Barnen har varit som galna i skoteråkning. Utanför stugan har vi en stor och en liten skoter. Det finns meter med lössnö ute. En pulka att dra bakom skotern. En massa galna personer som bara vill gasa. Och roligt är det! Barnen kör själva i en bana som vi åkt upp. Eller så blir de skjutsade på den stora skotern. 



~ Piratmatta, den glider liksom ovanpå snön! När man ska kliva av den så sjunker man ner över knäna. 

~ Middagar, med en massa barn och vuxna! Vi åker med en annan familj, som har tre barn. Middagarna är minst sagt händelserika! Igår bokade vi bord på Gustav och co, vid Lindvallen. En helt suverän restaurang att ta med sig barna på. När vi kom låg pysselhäften och kritor på vårt bord till alla barn. Barnen hade en egen buffé med massa bra och god "barnvänlig" mat. Sedan fanns ett lekrum dit barnen kunde gå när de ätit upp. 

Som upplagt för en lugn och skön middag för oss vuxna alltså. Eller?


Kanske i den bästa av världar. Men inte i vår värld. Istället blev det ett spring mellan vårt bord och lekrummet. Där det var fullt ös med kuddkrig, härj och bus. 
- Nej, lägg inte kritan i grädden! Och slicka inte bort grädden sen!
- Nej, spring inte framför de som balanserar med tallrikar! 
- Slutar ni inte slå hårda kuddar och gosedjur i ansiktet på de andra barnen, som ni inte känner, så får ni inte vara här! Då åker vi hem! 

Pust och stön. Lugn middag, my ass!

~ Slalombackar, med massa människor! Barn och vuxna överallt! Då är det ändå tydligen inte högsäsong och inte aaaalls mycket folk i backen! Nähä. Jag är glad att vi inte åker under högsäsong i så fall. 

Men Anton fick i alla fall premiäråka på slalomskidor! Han var jätteduktig och grät bara lite när hans pappa tog med honom uppför hela barnbacken. Hehe. Skämt å sido, han gillade verkligen att åka och var jätteduktig. Jag försökte underhålla Fabian under tiden. Inte det lättaste, men den här traktorn körde han och mekade med väldigt länge.


~ Snö överallt! Helt underbart vitt! Eftersom den mesta snön tydligen töat bort hemma så njuter vi extra mycket!

~ Slut på energin. Idag sa min kropp STOPP ett tag! Nu får du nog vila dig lite. Slut på orken, ont i huvud och hals. Så jag får helt enkelt acceptera att jag varken kan åka bräda eller längdskidor på vintersemestern som jag planerat. Det funkar liksom inte. Ligger istället inne i stugan när de andra är ute och får kinder röda som tomater. Men tycker inte synd om mig själv, nej det har jag för bra för. Äter lite godis (hallå, det är faktiskt semester), dricker vatten (så jag blir frisk snart), svarar på lite jobbmejl (vem sa att det var skönt med smart phones så att man alltid kunde bli nådd) och bloggar lite (äntligen!). 

Imorgon ska jag klara en tre timmars resa hem till Värmland utan min man. Så gäller att ladda ordentligt. Med gott tålamod och smågodis. 

Tusen tack för alla finfina krya-hälsningar till lille Fabbe! Hans prickar har börjat torka och försvinna. Blåsorna mellan tårna är inte borta, men mycket bättre! Nu ska jag läsa tidningen från i fredags, i brist på annat. Trevlig onsdag (för det är väl onsdag?) kära läsare! 

2 kommentarer:

  1. Det är en intensiv sorts semester det där med skidor och barn. Ni verkar ha det riktigt härligt
    iaf. Skönt att blåsorna börjar ge med sig. Se nu till att ta hand om dig och krya på dig!
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja intensivt var ordet! Men härligt också! Vilan igår var välbehövlig och idag känns det bättre, men efter dagens hemresa så känner jag mig urlakad på energi igen. Får bli en lugn kväll!
      Önskar dig en fin kväll, kram Maja!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)