Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 17 januari 2013

-Sjuk? Jag kommer på direkten!

När de ringer från dagis och säger att ens barn är sjukt så är det liksom bara att släppa vad man har för händerna och komma. Och visst hugger det till i mitt mamma-hjärta när något av mina barn är sjukt. Klart jag inte funderar särskilt länge på om jag ska åka. Gasen i botten bara.

Just idag passade det dock ganska bra med lite vab. Vår IT-enhet har väl inte direkt överpresterat på sistone. Det har strulat flera dagar. Inte gått att skriva ut. I morse kunde ingen starta sina datorer. Och vid lunch, när dagis ringde, kom jag fortfarande inte åt servern där alla dokument sparas. Och har man ett jobb där datorn är ens trogna följeslagare, så blir detta aningen problematiskt. Så lite vab kom inte så olägligt som det faktiskt kan göra.

Men den här gången verkade det vara falskt alarm. Fabian hade gråtit och varit trött. Väl hemma var han dock hur pigg som helst.

Men eftersom barnen inte hade varit ute än så ringde jag min pappa, som numera är pensionär och bor 15 minuters bilresa bort. Han kom gladeligen på besök för att vara ute en stund med Anton, eftersom jag ville att Fabian skulle vara inne.

Vi har precis ätit bullar och kakor, det är trots allt Antons namnsdag idag och nu leker morfar med Anton och hans riddare. Verkar som om någon är lite dålig förlorare. Eller ska jag säga att han tycker att det ska vara verklighetstroget.

-Anton, hästar kan ju inte flyga!
-Men Anton, så där högt kan de inte hoppa!
-Du får inte sparka på någon som ligger ner!
-Nej, hästen kan inte göra sådär!

Haha, undrar vem som tycker det är roligast.

Och just det. Om någon undrar hur det gick i garage-frågan. När jag kom ut till bilen igår så var all snö borttagen från den. Det lönar sig att blogga ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)