Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 20 oktober 2015

Hemma-spa

Inspirerad av spa-besöket förra helgen så bestämde jag mig för att ta ett bad här hemma ikväll. Barnen sov och mannen var på möte på dagis. Perfekt tillfälle att rå om sig själv.

Så jag körde hela kittet, med bubbelbad,  peeling, fotskrubb, ler-schampo, hårinpackning, lugn musik och tända ljus.

Var hur lyxigt, enkelt och skönt som helst. Och avslappnande.

Tills Clara vaknade med ett gallskrik. Precis intvålad och med balsam i håret. Försökte, lätt stressad, tvätta av mig det,  snabbt som bara den. Rusade upp ur badet. In till Clara med tutten i vädret.

Avslappnande värre med hemma-spa.


2 kommentarer:

  1. Åååå förlåt men jag skrattar igenkännande här. HI hi vet precis hur det var ;)
    Hoppas du fick lite avslappning till slut.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går ju att skratta åt det hela när man får lite distans. Då kändes det surt. Nu känns det mer komiskt. Vad trodde jag egentligen? :-)
      Ha det fint, stor kram!

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)