Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 22 mars 2015

Och plötsligt är harmonin tillbaka

Det kanske inte bara var av ondo att få ett gråt-utbrott i början av veckan. De förstår att deras mamma också har känslor och att jag kan bli ledsen. Och sedan dess har de lyssnat riktigt bra. Tänka sig.

Så nu kan vi fortsätta njuta av vårens ankomst med kvittrande fåglar, hundlortar vid vägkanten och lerig hall (totalt omöjligt att hålla rent). 

Varje dag åker Anton skolbuss själv och jag skjutsar sen Fabian till dagis klockan nio tre dagar i veckan. Sedan gör jag 1,5 timmes yoga eller sover en timme. Jag hinner också med en kaffe i solskenet, stöka lite här hemma och kanske göra något ärende. Så har den första lediga veckan förlöpt och det känns ibland lite som om jag skolkar. Jag kan ju inte bara vara hemma och göra ingenting. Får man det? 

Men det är ju egentligen ingenting. Jag förbereder ju mig för världens största grej. Att orka med en förlossning. Att välkomna ett nytt underverk till livet. Att bli trebarnsmamma. 

Jag orkar inte så värst mycket bara. Det gäller att inte tro att jag ska genomföra stordåd här hemma. I fredags åkte jag och Fabian till bibblan och lånade ungefär 25 nya böcker. Sen handlade vi lite mat och åkte hem. Det var vad jag orkade med för dagen.  Som tur var så blev vi bjudna till några grannar på väldigt god och avslappnad middag.  


Och lite skönt är det såhär i lugnet innan stormen. Så här kommer livet aldrig bli igen.




Och igår åkte ett barn till mina föräldrar och ett barn till svärföräldrarna. Så plötsligt var vi helt barnlediga. När kommer det hända igen? 

Så vi gör som alla småbarnsföräldrar skulle göra. Äter sen middag med räkor. Tittar på fem avsnitt av Sons of anarchy och tar sovmorgon med kaffe i sängen. Tack vår kära familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)