Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 11 februari 2015

Gravid och sjuk är tydligen en obrytbar kombo

Nu börjar jag bli lite lätt less på att vara sjuk. Det började i fredags och är inte bra än. Febern är visserligen äntligen borta, men jag är så trött i kroppen, snorig och hostig att jag tror jag slår nåt slags rekord här. Varje gång jag hostar så känns det som om halva bröstet ska rossla sönder, det gör ont i halsen och på sidan om magen. (Där mina nu obefintliga magmuskler sitter för tillfället.) Och som ganska ofta vid en förkylning så sätter det sig också på stämbanden. Vilket innebär att jag växlar mellan värre basröst än Barry White och (oftast) ingen röst alls. Någon som vill veta hur det går med två barn?


Jag får också en herrans massa sammandragningar, som är ganska jobbiga. Magen blir stenhård och ofta i någon obehaglig utåtstående position.


Fokus har ju också legat på en sjuk son, som jag samtidigt försökt underhålla. Samt ett piggt barn (men dock fortfarande med gipsad arm) som ska skjutsas till och från skolan. Och min man vill väldigt gärna göra färdigt det sista i kök och hall, som trösklar, hallmöbel och diverse fix.


Behöver jag nämna att det varit bättre?


Nu har jag tagit ut vabb med Fabian i sju dagar i rad, eftersom det var där allt började. Och tydligen behöver jag ett läkarintyg om vi ska vara hemma en dag till. Och jag drar faktiskt inte iväg honon till doktorn nu. Nu är han ju hemma för att återhämta sig så han orkar vara med i barngruppen. Men imorgon har jag fått nog av sällskapet. Då blir det dagis för honom. Och möjligtvis lite jobb hemifrån för mig. Om jag orkar. Främst blir det vila. Den här magen gör det ju omöjligt att bli frisk.


Vi har ju också firat en fyrå-åring här i huset, mitt i allt. Fabian fyllde år igår och vi förbehållde oss rätten att varken bjuda våra föräldrar på middag eller tårta (som sig traditionsenligt bör). Har liksom fullt sjå med att klara av oss själva. Men på söndag är det kalas (för BARA killar, enligt stränga order) och då blir det lite mer firning såklart.


Rent spontant så är det osmart att planera in barn till den här månaden, om man kan påverka det. För förra året hade Fabian magsjuka när han skulle ha kalas. Vabruari i ett nötskal.


Jag tänker inte bjuda på några sjaskiga hemma-hos-bilder just nu. Så kul ska vi faktiskt inte ha. Köket får visas en annan gång. Men lite paket har ju öppnats. Det får ni hålla till godo med. Sköt om er, i vintervärlden! Nu blir det te med ett ton honung i, så kanske Barry White återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)