Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 24 september 2014

Planeringsdag i skogen

Idag var både dagis och skola stängt pga planeringsdag för personalen, så då passade jag på att ta en mysdag mitt i veckan med barnen. 

På förmiddagen bakade jag tekakor och städade lite medan barnen lekte. Ute var det ruggigt och kallt, runt sju-åtta grader. Men efter lunch blev det lite varmare. Då gjorde jag iordning fika och så åkte vi och hämtade min pappa och begav oss ut i skogen. 


Det blev nybakta äggmackor och varm choklad. De andra grillade även korv, medan jag grillade min favorit: banan med chokladbitar i folie. 


Vi hann också med att leka kurragömma, gå en hinderbana och plocka lite trattisar.

Men det roligaste var nog att göra upp elden. Att det kan vara så spännande med eld. Vi fick inte riktigt nog av en värmande brasa, för när vi kom hem så tände vi kaminen och bredvid den tänkte jag spendera resten av kvällen.

Imorgon väntar en rolig heldagsutbilning och sedan är det helg igen. Inte helt fel med en ledig dag mitt i veckan, får jag säga. Tack pappa för väldigt trevligt sällskap!

2 kommentarer:

  1. Det måste vara underbart att ha pappa och mamma i närheten, att kunna hämta upp för en tid tillsammans. Det ser mysigt ut där vid elden.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fantastiskt! Något jag verkligen uppskattar när jag fått barn, kan jag säga! Kram Maja

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)