Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 21 mars 2013

Tre ord som kan betyda allt för en mamma

Ja, Fabian är ju som sagt sjuk. Idag är det min tur att vabba. Nu börjar han må bättre, på gott och ont. Gott, därför att det är skönt att han snart är frisk. Ont, därför att det kan bli betydligt jobbigare att vabba då. Lektant nr 1.

I måndags var han riktigt dålig. Hög feber och ville inte äta eller dricka. Med Anton är det lättare, för han förstår mer. Okej, jag måste dricka för att bli frisk. Men lillbrorsan har inte riktigt kommit dit i sitt tänk än, kan man väl säga. Så han låg bara ynklig i pappas famn. Kändes som en liten trasa. Inget fett att ta av heller.

Men så kom de där tre orden som värmde mitt mammahjärta. Visst, klockan var fem på morgonen, men jag kände mig ändå lycklig.
- Ja ä hungi.
Äntligen var min lilla älskling på bättringsvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)