Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 10 mars 2013

Helgens bravader

I fredags. Jag och barnen tog med pick-nick och drog till skogs. Älskar att ha skogen så nära. Vi går dit nästan varje ledig fredag. Tar bara någon minut att gå. Och några timmar att klä på alla...

Men det är skönt när vi väl är där.

Den här gången var det sådan vårvärme att vi stannade och lekte ett par timmar.

Igår var mina föräldrar här på lunch. Sedan kom svägerskan och tog en promenad med mig. Då fick Anton åka med mormor och morfar hem.

Själva med ett barn. Han fick såklart välja barntv. Blev Apu-apu. Alltså Nalle Puh. Men slutade med att jag satt framför tvn och stickade, min man kollade Facebook på mobilen och Fabian spelade handboll i hallen. Men jag har faktiskt ett väldigt viktigt stick-projekt på gång. Ska sticka 50x100 cm. Till ett träd. Ja, kan låta knasigt, men det ska vara till ett jubileum av en park i stan. Jag hjälper trädgårdsmästarna, som jobbar på samma avdelning som jag gör. Alla träd och lyktstolpar ska stickas in. Good luck.

Fabian sov ända till halv åtta. Låg i vår säng från fyra-tiden och trängdes. Men ändå. Anton vaknade halv sex. Men hemma hos mormor och morfar. Så vi drog vinstlotten den här gången.

Idag var vi i Filipstad och badade, med barnens dagis. Jätteroligt. Jag hann även simma 20 minuter. Barnen hann härja ett par timmar. Sedan fick vi trevlig eftermiddagsbesök.

Så nu sover barnen gott. Vi föräldrar också snart. Imorgon ny vecka. Nya utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)