Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 2 oktober 2011

Miljöombyte och att ladda batterierna

Jag och barnen har tillsammans med min mamma njutit av en hel veckas härlig höst i Sälen. Ibland kan det vara precis vad man behöver. Lite miljöombyte. Det är inte så att jag inte trivs hemma, tro mig, jag är väldigt hemma-kär. Men när man går här dagarna i ända, så kan rummen kännas mindre, färgerna oklarare, hemma-sysslorna oändliga, höstrusket oöverstigligt.

Då kan en vecka på annan plats göra underverk. Just för mig den här gången blev det norra Dalarna. Åh, härliga dalmål. Kan inte sticka under stolen med att jag saknar det lite. Och att jag även börjar bre på min dialekt, som faktiskt kan bli lite bred när det vill sig så. Änt ä fiint!

Älskar höstens färger och friska, kyliga luft. Dagarna bestod ofta av långa promenader (ibland lite för långa, eftersom det var fel på kartan...) som slutade vid en bäck där vi åt goda äggsmörgåsar. Eller så gjorde vi stämplar av äpplen och tryckte papperet fullt. Eller läste långa sagor. Hade skönhetssalong med massage, ansiktsmask, nagelmålning (Anton hade röda naglar hela veckan. Men säg inget till hans pappa... ;)) och fotbehandling.

Tack bästa mamma för presenten! Den här veckan var precis vad jag behövde. Miljöombyte. Och att få ladda batterierna. Så man orkar med att uppskatta det man ju faktiskt har. Underbara barn, en fantastisk man och ett fint hus.

1 kommentar:

  1. Tack själv, roligt att du uppskattade det!
    Visst var det härligt o vilken tur vi hade med vädret o att alla fick vara friska!
    Jag mådde också bra av miljöombytet!
    Era pojkar är ju också så njutbara, saknar dem redan!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)