Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

torsdag 19 november 2015

Jaha kom vintern i år igen?

Där står jag som en fåne igen. Ute är det vitt och snön fortsätter falla långsamt mot marken. Medan barnen är i extas och redan planerar för pulkaåkning och snöbollskrig så kan jag bara tänka på hur dum jag är. Jo, vintern brukar faktiskt komma vid den här tidpunkten. VARJE ÅR. 

Men ser jag ut att ha tagit fram vinterkläderna? Nä. Inte på nåt sätt.

Och snart går skolbussen. Springer ut i garaget. I foppatofflor. Vadå, det är ju bråttom. Med blöta strumpor klafsar jag runt och letar varma täckbyxor, vinterjackor och kängor.

Funderar på att prisa gud när jag hittar exakt allt jag letar efter, där det borde ligga. Men skippar prisandet. Är inte särskilt troende. Trippar istället in till barnen och tackar tyst svägerskan som gett oss kusinens kläder. Ärva is the shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)