Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 22 september 2015

Jaha är skolan inte öppen idag?

Nä det blir inte alltid som planerat. Idag hade jag tänkt åka till jobbet och hälsa på. De har flyttat in i nya fräscha lokaler och jag såg fram emot att få höra senaste skvallret från mina arbetskamrater. Men efter ett samtal från förskolan så kunde jag konstatera att planerna fick ställas in. Fabian behövde vara hemma både idag och imorgon pga många sjuka bland personalen (och inga vikarier).

Så istället för kaffe och vuxensällskap tillbrigar jag dagen med dessa pajsare.


Vilket i och för sig inte är helt fel, det heller. 

Det är bara det att även igår blev det oväntat många barn hemma. Måndag morgon. Klockan ringer för tidigt som vanligt. Men jag pallrar mig upp. Ger barnen frukost. Precis när Anton ska gå till bussen kommer jag på det. STUDIEDAG. Nä men vad faan. Ingen skola. Bara att ändra planerna. Ingen öppen förskola med Fabian. Som tur var fick vi finbesök av bästa L och tillsammans gick vi till skogen och hittade både bär och svamp.

Så nej. Jag klagar inte. 

Det är bara det att morgondagens Mamma-bebisyoga känns lite surare att missa. Jag får göra yogasaga hemma med Fabian istället. 

Hur har du det i regnrusket? Några ändrade planer eller missade studiedagar? 

2 kommentarer:

  1. Hi hi hi åååå det där känns igen. Brukar allt som oftast missa både studiedagar och lovdagar ;)

    Här hemma har det också varit ändrade planer, båda barnen har haft hög feber och varit hemma. Men idag är sista dagen idag är de feberfria så jag hoppas på att kunna jobba torsdag/fredag. En kort vecka helt enkelt ;)

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas barnen blivit friska och att du får hålla dig frisk! Kram Maja

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)