Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 15 oktober 2012

Höstrusk och pyssel

Hösten kan vara väldigt mysig. Ibland. När solen lyser på löven som skiftar i gult och orange. När man kan krypa ihop i soffan med en kopp te och en filt. Och tända massor av ljus.

Men den kan också vara grå och trist. Som en enda degig massa som drar en in i dimman. Ner i regnigt och fuktigt och kallt och rått. Och som gör att man känner sig ännu tröttare och segare än man normalt brukar göra. Nä fy, säger jag.

Det kan göra att jag längtar till advent. När det känns mer okej att börja göra dörrkransar av granris. Och sätta upp ljusslingor och stjärnor i fönstren. Och dricka värmande glögg i tid och otid. Men det är väl egentligen ingen som hindrar mig från att börja lite smått. Eller? (Okej då, min man skulle nog protestera högljutt. Men det går ju att tjuvstarta lite....)

Men när det är så här grått så får man passa på att mysa inne med mycket pyssel. Sån tur att mina barn gillar det. För då kan vi pyssla tillsammans.




Hoppas ni också försöker hitta på något som ni gillar i höstrusket. För trots att det känns segt, så får man försöka ta tillvara på alla dagar. De kommer liksom inte igen. (Klyschigt, I know, men sant.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)