Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 28 juni 2015

Miljöombyte och lathet

För första gången den här sommaren (känns det åtminstone  som) så sitter jag ute i skuggan utan att frysa. Himlen är täckt av mörka moln men ännu har det inte regnat. Den är nog nästan uppemot 20 grader och det känns helt lyxigt.

Något annat som är lyxigt var helgens miljöombyte. Som visserligen bara var femton minuter bort. Och hos mina föräldrar. Men ändå.

Min man var på svensexa igår så då tog jag med mig barnen hem till mina föräldrar. Min bror var också på besök och tillsammans så hittade vi på en massa skoj. Vi åt vi god mat, barnen badade i älven utanför mina föräldrars hus, vi hade trekamp, kollade på fotboll, gjorde en utflykt till en tjärn, målade teckningar och spelade spel. Och så sov vi över. Det blev lite som förr, när man var tvungen att sova över för att vi inte bodde så nära varandra. Men nu gjorde vi det bara för att det var mysigt.

Nu när vi kom hem så fick jag inte lust att göra så mycket annat än att dricka lite kaffe och läsa tidningen. Och eftersom  Clara  sov och barnen lekte med några kompisar så passade det ju utmärkt. Att just göra ingenting. Jag läste i tidningen (eller var det på något socialt medie kanske...) att vi är för dåliga på att slappna av, lata oss och bara göra ingenting nu för tiden.

Men själv tycker jag att jag blivit mycket  bättre på det. Nästan lite av ett proffs. Och för att orka med all tvätt, matlagning, plockning, städning, lek och gos så behöver man nog ta det lite lugnt också ibland. Det är ju trots allt semester. Eller okej då, föräldraledigt. Men nu har min man semester och då tycker jag att jag också kan få hänga på. Hinner du ta det lugnt på semestern? Det hoppas jag. Var lat, det kan vi alla behöva ibland!



2 kommentarer:

  1. Åh så härligt ni verkar ha haft det. Det där med miljöombyte kan göra så mycket.
    Japp jag tillhör den där skaran som haft svårt att koppla av. Jag verkligen avskydde att åka till svärföräldrarnas stuga, för där fanns ju inget att göra. ;) Men förra året så lärde jag mig konsten i att ha semester, att sitta och slappa, göra inget och mamma mia så fantastiskt härligt det var. Sen innebär i och för sig "att göra inget" ofta att jag sitter och läser i en bok men det måste väl ändå räknas som att lata sig, eller ?

    Tack för den fina hälsningen inne hos mig. Känns skönt att ha blivit ett år äldre och förhoppningsvis ett år klokare:

    Kram och fin dag till dig
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge man inte gör nåt ansträngande så kan det allt räknas som lathet! ☺ Kram

      Radera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)