Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

söndag 8 januari 2012

Träning inför Stadsloppet

Idag fick jag mig en rejäl springtur i skogen. Lite längre än planerat.

Det var en härlig dag. Solen sken, marken var frostigt vit. Det tar ungefär en minut att springa till ett spår i skogen. Väl där tyckte jag att det var lite ovanligt att det stod bilar parkerade. Men sprang vidare. Sedan såg jag att några kamouflerade män stod i skogen med gevär. Attans, det var jakt nu, alltså. Men lika bra att fortsätta springa. Ser ju lite dumt ut att vända. Men det kanske jag skulle ha gjort, med facit i hand.

Sammantaget var det nog uppemot tjugo bilar. Och en hel del män. Antingen kamouflerade eller med färgglada västar. Och så hundar förstås. Det kändes verkligen som om jag störde. Och var i vägen. Jag väntade bara på att ett skott skulle komma vinande förbi mitt öra.

När jag skulle vända hemåt så stod det flera personer på stigen. Då valde jag en annan väg. Över stora vägen och ner mot sjön istället. Blev en himla omväg, insåg jag efter ett tag. Men eftersom jag inte hade lust att få ett nackskott så var jag ute och sprang ungefär dubbelt så länge som jag brukar. 50 minuter istället för 25. Och det gick ganska snabbt också. Prova själv att springa omgiven av vapen-försedda män med hundar. Träningen inför årets Stadslopp (som jag visst lovat ställa upp på) togs med ens till en annan dimension.

Så resten av dagen blev det mys med familjen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)