Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 19 september 2011

Om att roa sig som mamma

I helgen var jag på en riktigt trevlig grej. Det fanns många faktorer som gjorde det så roligt. Bl.a:
- jag fick fira en fin vän som gift sig och träffa hennes sköna vänner
- jag fick uppleva ett höstsoligt Örebro
- vi fick spela in Magnus Ugglas 'Kung i baren' (gillar låten mer nu, även om jag är rätt trött på den efter att lyssnat på den sådär sjuttio gånger)
- vi åt en god brunch och fick unna oss en skön spa-stund
- fest, dans och musik
- många härliga skratt
- jag fick för första gången på väldigt länge koppla bort mitt ansvar för barnen och min roll som mamma under 1½ dygn!

Nattlivet i Örebro var väl inte mycket att skryta med. Men det kan också bero på att vi var ett gäng trettioåringar som nästan alla hade barn (och likt mig inte varit ifrån barnen så ofta). Vi hade hållit igång hela dagen och det kan vara så att vi var lite lätt trötta när det var dags att gå ut på krogen. Börjar man kanske bli lite gammal?

Hur som helst var det väldigt skönt att få den här tiden för sig själv. Eller själv och själv? Men då man i alla fall bara behövde tänka på sig själv. Inga barn, för en stund. Visst, jag längtade jättemycket tills jag skulle få träffa dem igen när det väl började närma sig. Men jag känner mig bra på att koppla bort mammarollen och koppla på partyrollen. Får se hur länge det dröjer till nästa gång.

2 kommentarer:

  1. vi får väl se till att det inte dröjer ;) Vinokväll får helt enkelt planeras in i almenackan! ;D

    SvaraRadera
  2. Det får vi verkligen!! Kan vara skönt att bara få vara människa ibland! ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)