Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

måndag 1 juli 2013

Vegetariskt alternativ

Häromdagen så åt vi rotfrukter i ugnen. De andra åt kyckling till. Jag åt det här:


Var lika gott som det såg ut! Och superenkelt! Jag kokade upp lite vatten i vattenkokaren och hällde det över några frysta haricot verts och fryst kikärtor (Som jag förvällt och kokat vid ett annat tillfälle. Men det går givetvis lika bra med kikärtor (eller andra bönor) på burk.) Hacka en färsklök. Välj ut några goda färska kryddor (tex basilika och persilja) och riv isär. 

Blanda haricot verts, kikärtor, lök och färska kryddor. Häll över lite citronsaft, olivolja och flingsalt. Färdigt! 

Passar utmärkt till färskpotatis och en klick crème fraiche. Eller nån annan smaskig sommarmat. Som komplement eller substitut till kött. Hur går det med den köttfria måndagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)