Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

onsdag 24 juli 2013

Reder upp lite lösa trådar

Jag känner att jag kan ha varit aningens ostrukturerad i mina inlägg såhär under sommaren. Det kan finnas några säckar som behöver knytas ihop. Eller några trådar som behöver bindas. (?). Några lägen som behöver sammanfattas. Okej, här kommer ett försök till det.

• Sovningen. Alltid lika aktuell för småbarnsföräldrar. För några veckor sen började vi med att Fabian inte fick sova i vår säng. Och att vi inte skulle ligga bredvid honom när vi nattar. Allt för att han skulle bli bättre på att sova hela natten. Blandat resultat, får jag säga. Några fler nätter som han sover själv hela natten. Men fortfarande så kan han vara vaken på natten. Pust och stön. 

• Sluta med blöja. I början av sommaren fick Fabian börja vara utan blöja och istället försöka gå på pottan och toan. Eller kissa ute, som det oftast har blivit. Både kiss och bajs har hamnat i byxorna. Ett antal gånger. Men det har ändå gått bra. Oftast säger han till när han behöver kissa. Förhoppningsvis hinner han bli ännu bättre på detta tills dagis börjar. Säger bara good luck, personalen, när han har fullt upp med lek. 

• Somna utan snuttefilt. Anton har sovit utan sin snuttefilt i fyra nätter nu. När han gjort det i sex nätter så har vi lovat honom en överraskning. Som vanlig hederlig förälder kör vi med muta. Det enda som funkar. 

• Fabians prickar. Efter att ha haft prickar på hela kroppen i över en vecka så blev prickarna rödare på vissa områden på kroppen. Där kliade det också väldigt mycket. Vi smorde med hydrokortison. Efter några dagar försvann dessa prickar och även de andra prickarna. Så nu är det nästan helt borta. Skönt!

Fabian är sjukt nöjd över sin nya katt-vattenflaska. Och så är moto-lemmen på såklart. Om han skulle behöva nöd-hoppa på sin cross. 

Just nu ligger mitt fokus för övrigt på morgondagens resa. Jag och en barndomsvän åker till Stockholm för att hälsa på andra kära barndomsvänner. Tjejhelg! Ska bli så roligt att träffa alla igen, få vara lite själv hemifrån och få uppleva lite storstad. Att vara turist i Stockholm är härligt, tycker jag! Vet dock inte alls vad jag ska packa för kläder till fredagens utgång. Vad har man på sig på krogen, nuförtiden? Nån som vet? Mitt säkra kort, jeans och tröja, blir ju på tok för varmt! Funkar klänning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)