Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 9 juli 2013

Lösningar vid kaos

Aaaahh!!! Vissa dagar! Som idag. Börjar bra. Men urartar. På nåt konstigt sätt. Inte äta gröt. Springa omkring. Härja. Kasta saker. 

När båda barnen gaddar ihop sig så är det mig övermäktigt. 

Jag löser sådana kriser genom att sätta mig ner, dricka (ytterligare) en kopp kaffe, ta en snus (jajjemän) och andas lite. 

Det är inte många morgnar som börjar så på semestern. Den första för i år tror jag. Men så är det också den första morgonen som jag är själv med barnen. Deras pappa jobbar den här veckan och nästa (och igår var ju min syster här). Så det finns nog viss risk för fler sådana stunder kommande veckan. 

Bit ihop och kom igen nu, Maja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)