Den här bloggen är nu avslutad. En stund till kommer du kunna läsa och kommentera gamla inlägg. Tack för att du tittar in! ♡

tisdag 16 juli 2013

Dag 1 Leksand Sommarland

Beskrivs bäst i dessa bilder:

(Inget Sommarland utan skrinda,...)

(...bollhav, där det kastades hej vilt...)

(...och minigolf. Nåja det kanske inte är standard med minigolf på dessa Sommarland. Men det var ett skönt avbrott medan lillbrorsan sov.)

(Självklart blev det glass...)

(...och sockervadd! Men vad fan, ska det vara så kladdigt och sockrigt? Inte så gott som jag minns! Alls!)

(Fabian, som älskar att styra ratten, bara älskade karusellerna där han fick just "tyja jatten"!)

(Vattenland såklart!)

(Och några båtar där man fick spruta vatten på varandra. "Äh bikini, inte blir man blöt!" var min mammas kommentar innan. "Hahaha" var resten av kommentarerna.)

Leksand Sommarland. Mindre till ytan än jag minns. Men så var jag också typ 12 år när vi var här sist. Samtidigt har det hänt jättemycket på dessa år. Såklart. Mycket mer att göra. För hela familjen. 

Ponnyridningen har förvandlats till en ponnyridning i plast (!)


och förut fanns minsann varken Pariserhjulet eller lilla bergochdalbanan. 

Och så är det sjukt dyrt att äta där inne. Det har det säkert alltid varit. Skillnaden är att det nu är jag (och okej, fortfarande min pappa) som betalar. Tacobuffé för en familj på två vuxna och två barn kostade väl cirka 450 kr. Men jag tycker ändå det är värt mycket att slippa laga och släpa mat. (Förutom att det var MASSOR av folk, som alla var hungriga, på en ganska liten yta...)

Det enda som saknades bredvid mig är min man. (Vi saknar dig!!)

Och imorgon kör vi dag 2. Hej å hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Du får gärna kommentera mina texter, då blir jag väldigt glad! (Har du inget blogg-konto så välj att kommentera som Anonymt och klicka på Publicera.)